Πέμπτη, Μαρτίου 31, 2011

ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ... “ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ”

aren-hrakleiou @ Πέμπτη, Μαρτίου 31, 2011
      “Κλειδι για την επόμενη μέρα που θέλουμε για την Ελλάδα είναι η παιδεία και σε αυτο δεν μας δεσμεύει καμία συμφωνία κανενός ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ” .Αυτό μεταξύ άλλων είχε δηλώσει στην κύρωση του κρατικού προυπολογισμού η υπουργός διάλυσης της παιδείας Α.Διαμαντοπούλου προσθέτοντας ότι αλλάζοντας την παιδεία θα έρθει και η “πρόοδος “ για την Ελλάδα Και όντως οι αλλαγές που αρχίζουν να φαίνονται σε οτι αφορά το τι οραματίζεται η Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση συνάδουν απόλυτα με τις αλλάγες που έχουμε δει το τελευταίο χρόνο , στην Ελλάδα όμως του μνημονίου και της τρόικας .Αλλαγές που στο βωμό του κέρδους δεν διστάζουν να καταργούν κάθε κοινωνικό αγαθό ,όπως έχει φανεί ξεκάθαρα στην υγεία , τις συγκοινωνίες αλλά και τα εργασιακά το τελευταίο διάστημα. Και ενώ πήραμε μια μίκρη γεύση από τις συγχωνέυσεις-λουκέτα σχολείων για το τι σημαίνει Καλλικράτης στην παιδεία πλέον προχωράμε ολοταχώς για το Καλλικρατικό Παν/μιο!
      Έτσι ,όσο ριζική ήταν η αλλαγή στο γεωγραφικό χάρτη με την εφαρμογή του Καλλικράτη ,άλλο τόσο ριζικές θα είναι και οι αλλαγές που προετοιμάζονται πυρετωδώς στον χάρτη της τριτοβάθμιας.Και αφού τα 25 πανεπιστήμια φαντάζουν υπερβολή στα μάτια της υπουργού παιδείας ,οι συγχωνεύσεις και η κατάργηση τμημάτων και σχολών αποτελεί το άμεσο επακόλουθο στα πλαίσια εξυγείανσης του εκπαιδευτικού συστήματος.Στόχος λοιπόν η δημιουργία μονοψήφιου αριθμού πανεπιστημιακών μονάδων σε βασικές περιφέρειες με κεντρική διοίκηση .Λογικό επακόλουθο του μοντέλου αυτού που θα εφαρμοστεί , η απορρόφηση ή και κατάργηση τμημάτων του ΤΕΙ και η εκτόπιση μεγάλης μερίδα διδακτικου προσωπικού (κυρίως συμβασιούχων βλ.407/80) και όχι μόνο . Την ίδια στιγμή με την ταυτόχρονη αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο ενισχύεται η προσπάθεια για την δημιουργία σχολών-μαμούθ στις οποίες οι εισακτεόι μετά απο ένα προπαρασκευαστικό έτος στο οποίο θα ανταγωνίζονται ο ένας το άλλο για το ποιός είναι “ικανότερος” θα κρίνεται η συνέχιση των σπουδών τους.Και με όλα αυτά να συντελούνται στο πλαίσιο της υποχρηματοδότησης του Παν/μιου το οποίο για τον προβλεπόμενο εκσυγχρονισμό του χρειάζεται πλέον μόλις το 2,75 % του ΑΕΠ. Το πάλαι ποτέ όνειρο του 5 % για τις δαπάνες της παιδείας δεν χωράει στην πρόοδο του Παν/μιου το οποίο απο δω και στο εξής θα αξιολογείται ανα 3 χρόνια και ανάλογα με το βαθμό του που θα εξαρτάται από το πόσο εξυπηρετει την αγορά εργασίας θα κρίνεται και η χρηματοδοτησή του!Εύλογο είναι ότι σχολές που δεν παράγουν έρευνα θα δυσκολέυονται να βρουν πόρους για να λειτουργήσουν.
      Με άλλα λόγια , οι δηλώσεις της υπουργού για αλλαγές που καμία σχέση δεν έχουν με το μνημόνιο και τη νέα καθεστωτική φάση στην οποία βρίσκεται η χώρα ”μάλλον” είναι ψευδέις αφού τα δραστικά αυτά μέτρα βρίσκονται σε απόλυτα συμπνοια με τα όσα έχουμε δεί τον τελευταίο χρόνο να αλλάζουν τόσο στις εργασιακές σχέσεις όσο και ευρύτερα στην κοινωνία. Το νεό πανεπιστήμιο θα βγάζει ελαστικούς εργαζόμενους χωρίς συλλογικά εργασιακά δικαιώματα ,αφου ο κάθε φοιτητής θα βγαίνει στην αγορά εργασίας με τους προσωπικούς του πόντους ,τα λεγόμενα ECTS τα οποία θα αποκτά μόνος του επιλέγοντας συγκεκριμένο αριθμό και είδος μαθημάτων.Επιπλέον τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων αφου αφενώς έχουμε περικοπές σε διοικητικό και όχι μόνο προσωπικό αλλά και με την κατάργηση της πανεπιστημιακής αυτοτέλειας έχουμε την είσοδο κοινωνικών φορέων(δηλ.εκκλησία , επιχειρήσεις κτλ) στην διοίκηση των λίγων σχολών που θα απομείνουν.
      Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα εντατικοποίμενα προγράμματα σπουδών των καλλικρατικων πανεπιστημίων που σαν στοχο θα έχουν τη δημιουργία “επιστημόνων” αποκομμένων από την κοινωνία , κάνουν φανερό το μέλλον που σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς... Ένα μέλλον που οδηγεί την νεολαία , το πιο ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας στην ανασφάλεια και την κατάθλιψη.Σήμερα αναδεικνύεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά η ανάγκη να ανατρέψουμε τα σχέδια τους.΄Ηδη το τελευταίο διάστημα έχουν ξεσπάσει κινήσεις από διάφορα κομμάτια της κοινωνίας που δείχνουν τη διάθεση του κόσμου να αγωνιστεί για μια άλλη διέξοδο... Οι φοιτητές έχουμε χρέος να αντιστοιχίθουμε στη συγκυρία και να συμβάλουμε στο να δημιουργηθεί ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο ανατροπής του νομοσχεδίου διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας το οποίο να μπορέσει να συνδεθεί και να συνδέσει την υπόλοιπη κοινωνία...  
Η μόνη χαμένη μάχη είναι αυτή που δεν δόθηκε ποτέ...
.....υπάρχει άλλος δρόμος!


No Response to "ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ... “ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ”"